Λίγο πριν την έναρξη της νέας Σχολικής περιόδου 2021 – 2022 και οι Εκπαιδευτικοί, οι Μαθητές και οι Γονείς, αναμένουν το χτύπημα του πρώτου κουδουνιού μεενθουσιασμό, αλλά και με έντονο προβληματισμό.
Με ενθουσιασμό αφ’ ενός, γιατί τα παιδιά μας θα έχουν τη δυνατότητα, μετά από ενάμιση χρόνο στέρησης του φυσικού τους περιβάλλοντος, που δεν είναι άλλο από το χώρο του σχολείου, να ξανανταμώσουν και να αλληλεπιδράσουν δια ζώσης με τους φίλους και συμμαθητές τους, ωφελώντας με τον τρόπο αυτό τον ψυχισμό τους, αλλά και την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία της μόρφωσης τους.
Αφ’ ετέρου όμως και με έντονο προβληματισμό, γιατί μετά από ένα τόσο μακρύ χρονικό διάστημα, δε φαίνεται να έχουν ληφθεί από τους καθ’ ύλην αρμόδιους της Εκπαίδευσης, τα ρεαλιστικά εκείνα μέτρα, που θα μπορούσαν να εγγυηθούν την ασφαλή και αδιάκοπη λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδωνγια την τρέχουσα χρονιά.
Αναμφισβήτητα, πολλά χρονίζοντα προβλήματα και δυσλειτουργίες των εκπαιδευτικών μονάδων, τα οποία στο παρελθόν έμπαιναν «κάτω από το χαλί» και δεν αντιμετωπίστηκαν, σήμερα γιγαντώθηκαν και με την παρούσα υγειονομική δυσκολία, γίνεται επιτακτικότερη η ανάγκη της αντιμετώπισης τους.
Ενδεικτικά, μέσω προτάσεων επίλυσης τους, θα υπενθυμίσουμε κάποια από αυτά, που έχουμε επισημάνει και στο πρόσφατο παρελθόν και πιστεύουμε ότι, εν τοις πράγμασι,θα συμβάλλουν εκτός των άλλων και στην θετική αντιμετώπιση της παρούσας υγειονομικής δυσκολίας, όπως είναι η :
• Δημιουργία ολιγομελών τμημάτων, έως 15 μαθητών.
• Εξασφάλιση αιθουσών από Δήμους, Περιφέρειες, λοιπούς κοινωνικούς φορείς.
• Μείωση του επιτρεπόμενου ποσοστού επιβαινόντων στα σχολικά λεωφορεία στο 50%.
• Κάλυψη εγκαίρως των λειτουργικών κενών με εκπαιδευτικό προσωπικό.
• Τροφοδοσία διδακτικού, εποπτικού και τεχνολογικού εξοπλισμού.
• Σχολαστική απολύμανση και καθαρισμός των χώρων του Σχολείου, από μόνιμο προσωπικό καθαριότητας.
• Επάρκεια υλικών και μέσων καθαρισμού.
• Συνέχιση της δωρεάν διανομής αυτοδιαγνωστικών ελέγχων (Self Test) τόσο για τους Μαθητές όσο και για τους Εκπαιδευτικούς.
• Συνέχιση των δωρεάν rapid tests από κλιμάκια του ΕΟΔΥ, για όλους.
Αντ’ αυτών, ακούμε συνεχώς να διαδίδονται μέσω δικτύων ενημέρωσης, άλλα και της επίσημης Πολιτείας, μέτρα λειτουργίας των σχολείων, τα οποία όχι μόνο είναι ανέφικτα στην εφαρμογή τους, αλλά θα δημιουργήσουν και περαιτέρω δυσλειτουργίες στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Εξ όσων ανεπιτυχώς προτείνονται, για τη λειτουργία των Σχολικών μονάδων κατά την τρέχουσα περίοδο, το πιο ανησυχητικό απ’ όλα είναι, ότι τα μέτρα περιορίζονται μονάχα στην αντιμετώπιση του προβλήματος του Κορονοϊού και μάλιστα, κατά τέτοιον τρόπο, που ενεργοποιεί το διαχωρισμό, για να μην πούμε ακριβέστερα το διχασμό του συνόλου της σχολικής κοινότητας.
Με την παρούσα, θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή, προς κάθε κατεύθυνση, καθώς και τους κινδύνους αυτής της προσέγγισης.Ήμασταν ανέκαθεν αντίθετοι σε κάθε μορφής διάκριση, και διχαστικό διαχωρισμό που λάμβανε χώρα εντός των σχολείων. Μας είναι αδύνατον λοιπόν τώρα, να παραβλέψουμε αυτήν την υγιή συνήθεια και να κάνουμε κάτι διαφορετικό από όσα πράτταμε τα περασμένα χρόνια, καθώςτέτοιου είδους πρακτικές, θα έχουν μόνον ως αποτέλεσμα, τη διάσπαση του καθήκοντος των γονέων και των εκπαιδευτικών από το να είναι δίπλα στην εκπαιδευτική διαδικασία της μόρφωσης των παιδιών.
Με την ελπίδα ότι, μέχρι τον Αγιασμό των Σχολείων, θα έχει γίνει αντικειμενικά το καλύτερο, από τους υπεύθυνους της Εκπαιδευτικής διαδικασίας, για την κατά το δυνατόν αρτιότερη έναρξη της λειτουργίας των Σχολικών μονάδων της περιοχής μας, ευχόμαστε σε όλους μια καλή και δημιουργική Σχολική χρονιά, απαλλαγμένη από τον «Ιό» του διχασμού και της αλληλοεναντίωσης και επικεντρωμένη στην πρόληψη και αντιμετώπιση της «ασθένειας» της κοινωνικής φοβίας και τουάγχους που έχει αρχίσει να προσβάλλει την υγεία των παιδιών μας, ότι « ο διπλανός μου, είναι εχθρός μου » !
Από μέρους μας θα θέλαμε να ζητήσουμε από όλους τους γονείς, τους συλλόγους γονέων, τα σωματεία κλπ να αντισταθούν και να μην επιτρέψουν η παρούσα υγειονομική κατάσταση να γίνει το μεγάλο χαλί, κάτω από το οποίο οι κρατούντες θα συνεχίσουν να κρύβουν τις παθογένειες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τις ελλείψεις, την υποχρηματοδότηση της παιδείας, την κατηγοριοποίηση μαθητών και σχολικών μονάδων, αποπροσανατολίζοντας μέσω της πρακτικής «διαίρει και βασίλευε» .
Κατερίνη 11-09-21
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.